сряда, 7 октомври 2015 г.

Мошениците от Uber - обирът на века

Uber вече не работи
Когато международните мошеници от "Uber" (някои го произнасят като "Юбер", други като "Убер", но по правилно би било да ги наречем "Обир") дойдоха в България за да трупат незаконни печалби, бяха посрещнати от либерастките медии с удивителен телешки възторг. Месеци преди това издания като "Капитал" и "Дневник" бълваха словоблудства възхваляващи "иновативния бизнес модел" на една фирма, чиято "иновативност" се състои в неплащането на каквито и да било данъци, където и да било. Не само в България, но и във Франция, и в Германия, и Холандия, и Индия, че даже и в Родината им - САЩ. Само, че за това поначало не се съобщаваше.
И в какво се състоеше тяхната изобретателност? Направили приложение за айфон и андроид, което пряко свързвало клиента с шофьора на колата за да правели "споделено пътуване". Клиентът извиква кола от приложението като си избира шофьор, плаща с кредитна карта в колата и накрая получава електронен отчет за пътуването, маршрута, изминатите километри и платените пари. След това в края на месеца "Uber" плаща на шофьора около 80% от събраните пари и около 20% остава за себе си. На пръв поглед чиста сделка и вълкът сит и агнето цяло. Клиентите доволни, че е по-евтино, шофьорът изкарал някой лев, милиардите от цял свят ги прибира  Uber. Както се казва - "капка по капка - вир, вир по вир - язовир". 
Само една малка подробност - такива  приложения за избиране на такси имаше преди тях - примерно в Русия има точно 6 вида има ги и в Индия, Китай, Индонезия, Филипините, Румъния, Сърбия и т.н. В България има две приложения за андроид - "Taxi me" и фирменото на "ОК супертранс". И те си работеха и преди и след "Обир". Прословутата рейтингова система за оценяване на шофьорите и колите им я има и в приложението на "ОК" такси и в "Taxi me". Тоест "Обир", нито са открили топлата вода, нито колелото, просто рекламата им беше голяма и скъпо платена.
Сле това дойде отрезвяването. Даже и "Капитал", който в началото ги славословеше, сигурно срещу пари за платена реклама, се принуди да признае следното: "Критиката към Uber, която всъщност не е неоснователна, е, че дружеството, регистрирано формално в Холандия, не плаща данъци за дейността си в България. Недоволството на таксиметровите шофьори е по линия и на това, че Uber предлага таксиметрова услуга, без да се съобразява с регулаторните режими, заложени в закона. Същото обвинение се чува в много други държави в Европа и по света, където Uber се явява като конкурент на традиционните бизнеси."
Оказа се, че "Юбер" са пълни измамници, които не плащат никакви данъци в България. Когато клиентът плати с кредитна карта в колата, парите му директно отиват в холандска банка, заобикаляйки дори нашите банки, да не говорим за НАП. Оттам, като се издължат на шофьорите, изнасят всичките си печалби  в офшорки на Антилските острови. Затова не издават нито фактури, нито касови бележки на клиентите, разбира се не плащат и ДДС. Не спазват никакво законодателство, нито законите за безопасност на пътническите превози, нито Кодекса на труда. Шофьорите им не декларират никакви приходи и съответно не плащат и данъци. На обирджиите от "Юбер" не им пука за колите на "техните шофьори". Нещастниците налапали въдицата да работят за "Обир" със собствените си автомобили си плащат сами амортизациите, разходите за ГТП, застраховки, гориво, винетки, поддръжка и т.н. За много от тях това е втора или трета допълнителна работа и карат преуморени, с което рискуват живота си и този на пътниците. Да тези нещастни глупаци печелят нещо, за някои даже това е основна работа, но ако си сложат чертата на приходи и разходи в края на годината ще лъсне жестоката истина, че са ги прекарали да трошат собствените си коли срещу жълти стотинки. 
В същото време на законните български таксита им разказват играта с изисквания за лицензи, застраховки, технически прегледи на всеки 6 месеца, боядисване в жълто, данъци и такси, психотестове на шофьорите, местни регулации на минамални и максимални цени и т.н., а после ги критикуват, че не били конкурентни, возели скъпо и не били "иновативни". А да не забравяме, че тези регулации ни бяха наложени от Брюксел.
Та кое му беше "иновативното" на "Юбер"? Неплащането на данъци в България, неиздаването на касови бележки и фактури на клиентите, неспазването на никакви нормативни изисквания за здраве, безопасност и труд и т.н. Ами, че това си е международна мафия идваща да трупа незаконни печалби, като прави законните таксиджии абдали. Ако ще позволяват на мошеници като "Юбер" да правят данъчни престъпления, тогава да позволят и на нашите таксита да работят при същите условия, та да ги видим юберците колко са "иновативни"... Останалото са смешни писания на толерастките медии платени от "Отровеното общество" на Джордж Сорос. А и  соросоидът Красен Станчев, който с пяна на устата ги защитаваше по телевизията за да заработи лакейски парите на господарите си...